AKTUÁLIS

Élettájoló
Élettájoló
A lányok oktatása hatékonyabb eszköz a klímavészhelyzet kezelésére, mint a Zöld technológiák.
Érdekes, figyelemreméltó cikk angolul, egy bekezdés ízelítőnek:

"Az ENSZ jelenleg úgy becsli, hogy a világ népessége 2050-re a jelenlegi 7,3-ről 9,7 milliárdra fog emelkedni, és a növekmény legnagyobb hányada a fejlődő országokban, például a szubszaharai térségekben jelentkezik. A jelenlegi kutatás viszont azt mutatja, hogy ha a lányok oktatásának terjesztése továbbra is folytatódik, akkor ez a szám 2 milliárddal is kevesebb lehet 2045-ig. A lányok hosszabban történő, minőségibb oktatása a közösségek humán fejlődését is eredményezi, beleértve az egészségügyet, a gazdasági fejlődést, és a demokráciát."
.
"The United Nations currently projects that the world’s population will grow from 7.3 billion today to 9.7 billion by 2050, with most of that growth being in developing countries, including regions such as sub-Saharan Africa. But recent research shows that if girls’ education continues to expand, that number would total 2 billion fewer people by 2045. Longer, better quality education for girls also matters for the human progress of communities, including health, economic development, and democracy."
Élettájoló
Élettájoló
Olvastad az Izmaelt..? Nem? Akkor figyelj! Igen? Akkor figyelj! 🙂
Élettájoló
Élettájoló
Élettájoló
Az előbb írtam egy hozzászólást egy jól informált, széles látókörű ismerősöm bejegyzéséhez az idei rekordalacsony csapadékmennyiség és az abból következő problémák kapcsán.

Egyértelmű, hogy jelenlegi életformánk tökéletesen fenntarthatatlan, és ennek megváltoztatásához nem elegendő a dolgokat megreformálni, gyökeres változtatásra van szükség. El kell már végre felejtenünk a végtelen gazdasági növekedésbe vetett hitünkön alapuló civilizációnkat, és valami újat kell felépítenünk.

Első körben a gondolkodásmódunkat kell megváltoztatnunk, mivel régi paradigmákkal a fejünkben az újonnan kialakult helyzetben nem tudunk úrrá lenni a problémákon.

Ajánlok egy nagyon klassz írást, bízom benne, elolvasod, és nem riadsz vissza a 183 online oldaltól (ne aggódj, nagyon szellős, egy oldalon esetenként csak 1-2 sor van), egy vasárnap délután, esetleg egy munkahét alatt, elalvás előtt kényelmesen elolvasható.

http://wetiko.hu/file/Daniel_Quinn-Civilizacion_tul.pdf

Hasznos, ha már elolvastad előtte az Izmael-trilógiát (szintén Daniel Quinn tollából), de nem feltétel.

Jó olvasást, paradigmaváltásra fel! 🙂
Élettájoló
Élettájoló
Élettájoló oldal 555 kedvelés! 🙂
Köszönöm!
(a fotó 2013-ban készült az El Camino zarándoklaton; épp 555 km-re vagyok Santiagotól)
Élettájoló
Élettájoló
Családias Medi-túrát tartottunk. Kicsit rövidítettünk; láttunk több tucat szalamandrát, volt micobacterium vaccae illatától dús, friss levegő, tiszta forrásvíz, meditáltunk az Öreg Tölgy tövében és közben még a nap is kisütött! Az eredetileg tervezett teljes útvonalat más alkalommal járjuk be.
Élettájoló
Élettájoló
Életmód-szokások háromhetente
#7:
Minden este nézd vissza a napodat, és adjál hálát!

Na, nézzük csak, hová is jutottál el idáig, mióta az első életmód tippet kiposztoltam! Ha elsajátítottad a teljesen ingyenes és minimális időigénnyel bíró, napirendedbe beilleszthető életmód-szokásokat, akkor:

• minden reggel megiszod a legalább fél liter vizet, mielőtt reggeliznél
• felkelés után megcsinálsz 1-3 perc planket
• reggel hideg vízzel zuhanyozol, de legalábbis mosakodsz
• legalább egy étkezésedet nyers zöldséggel/salátával/gyümölccsel indítod
• minden nap megcsinálsz 30-40-50 guggolást (igen, akár fogmosás közben)
• és odafigyelsz, hogy a táplálékfelvételi ablakod ne haladja meg a 11 órát (az esti utolsó étkezésed és a másnapi reggelid közt minimum 13 óra legyen).

Magyarán: lépéseket tettél afelé, hogy mind táplálkozásodban, mind a testmozgásban, mind a vizes témákban tudatosabb legyél. Ha ezeket képes voltál elsajátítani, akkor nagy valószínűséggel észrevetted ezek jótékony hatásait, és nem kell tovább győzködnöm Téged a jó szokásokkal (ha nem, akkor meg felesleges). Innét kezdve bármit jó szokásoddá tudsz tenni, csak elhatározás kérdése az egész.

Írhatnék én még sok-sok jó szokást a test neveléséről, de ennyi éppen elég. Nem akarom elhanyagolni a lelki oldalt sem, éppen ezért úgy döntöttem, a hetedik, egyben mostani utolsó nyilvános életmód-szokás ajánlóm a hálaadásról fog szólni. No, nem az ámerikai gesztenyés-pulykás - pekándiós-pités ünnepről beszélek, hanem valami egészen másról.

Belegondoltál már abba, hogy a világ boldogabbik felébe születtél? Hogy anyagi javak tekintetében nagy valószínűséggel benn vagy a top 10 (esetleg top 5) %-ban..? Korántsem annyira természetes, hogy felkelsz, és kinyithatod a csapot, amiből ivóvíz folyik (amivel egyébként a WC-det is öblíted), hogy felkapcsolod a villanyt, és világosság lesz. Van cipőd, amit a lábadra húzhatsz, s van lábad (esetleg high-tech művégtagod), mellyel oda mész, ahová akarsz. Azzal a barátoddal beszélsz, amelyikkel csak akarod, még ha a világ másik végében is tartózkodik éppen. Van étel az asztalodon, van fedél a fejed felett. El tudod olvasni ezeket a sorokat, és vannak szeretteid, akikért aggódhatsz, és akik elviselnek, sőt, szeretnek téged.

Persze tudom én, mit sem ér az effajta gondolatmenet, mikor éppen nincs munkád, vagy visszaesett a bevételed, kiderült, hogy súlyos betegségben szenved valamelyik hozzátartozód, vagy épp te magad; hogy éppen szakítottak veled, vagy te szakítottál, kirúgtak, csalódtál embertársadban, meghúzták a kocsidat, defektet kaptál, vagy egyszerűen csak rossz volt a kedved, mert bal lábbal keltél. De mindig legyél tudatában a fentieknek. Mindig.

Este, lefekvésnél szánj rá öt percet, hogy visszapörgeted magadban a napod történéseit. Figyeld meg magad a különböző helyzetekben, mit, és hogyan reagáltál. Aztán vedd észre, mik voltak azok a dolgok a nap során, amikért hálát lehet adni: madárdal hajnalban, egy lelakatolatlan bevásárlókocsi, mikor nem volt nálad ötvenes, egy mosoly egy ismeretlentől, egy telefon egy rég nem látott baráttól, és így tovább.

De ezzel még nincs vége. Néha történnek veled kevésbé szép és jó dolgok is: beszólnak neked, otthon felejted a személyi igazolványodat, mikor kéne, megváratnak, eléd tolakodnak a sorban és így tovább. Ha jól megfigyeled, ezek mind-mind lehetőséget adnak arra, hogy fejleszthesd önuralmad, szeretetedet, figyelmedet, türelmedet… Honnan tudhatod, hogy egy általad rosszként megélt esemény valójában nem-e egy nagyobb rossztól kímél meg téged, illetve azért történik, hogy jobbá válj..?

Lényeg a lényeg, ha ezeket végigpörgetted a kis esti mozidban, akkor adjál hálát jóért és rosszért egyaránt – így valóban nyugtával dicsérheted a napot.

Akkor hajrá! A hálaadás is váljék jó szokásoddá!
Most hagyom abba, mielőtt rám sütnéd a spiri-ezo bélyeget 😀

Ha pedig folytatni szeretnéd az életmód-szokások elsajátítását (vagy éppen kedvet kaptál hozzájuk), akkor keress fel bátran. Online és személyesen is állok rendelkezésedre.

Horváth-Szováti György
ÉletTájoló

Kérdésed van? Írj!

Ha bármelyik szolgáltatásom felkeltette érdeklődésed, kérdéseid vannak velük kapcsolatban, akkor kérlek, kérdezz bátran!