Saját testsúlyos edzés (calisthenics)

Tizenhárom éves koromban ragadtam először súlyzót a kezembe. Megvolt a gyúrós korszakom, a testedzés szeretete mellett be is gyűjtöttem néhány sportsérülést- no meg rengeteg tapasztalatot. 2014-ben bukkantam a saját testsúlyos edzésre, azóta inkább ezt a testedzési módot művelem. Hogy miért? Nem célom már nagy izomkötegek magamra pakolása, viszont szeretném megőrizni fiatalos fizikumomat, hajlékonyságomat, egyszóval szeretnék fitt maradni, amíg lehetséges.

A saját testsúlyos edzés (calisthenic, a. m. „szép erő”) az egyén saját korlátainak és lehetőségeinek megfelelő edzési forma, melyben hangsúlyt kap az ízületek kíméletes erősítése, hajlékonyságuk megőrzése, és az izomzat egyenletes átdolgozása, fejlesztése. Nagy előnye, hogy bármilyen életkorban és edzettségi állapotban elkezdhető, nem igényel nagy anyagi és időbeli ráfordítást, továbbá szépen, egyenletesen lehet benne előre haladni. A kitartó munka eredményeképpen harmonikus, az egyén testalkatának megfelelő fizikum érhető el.

Részletek:

Legelőször is a legfontosabb: csak abban az esetben fogadhatlak, ha nincsen komoly mozgásrendszeri problémád (gerinc, térd, csípő stb.). Nekem ugyan van gond a derekammal és a térdemmel, de karban tudom tartani – felelősséget viszont nem tudok vállalni a vagányságból vagy nemtörődömségből adódó, helytelenül végrehajtott gyakorlatokért. Mérsékelt fájdalom és enyhe probléma esetén foglalkozom veled, ebben az esetben nagy hangsúlyt fektetünk az állapot javítására speciális gyakorlatokkal, illetve elkerüljük a kockázatos gyakorlatokat.

Először is kikérdezlek mozgási szokásaidról, majd egy fittségi állapotfelmérést végzünk. Ezután megbeszéljük, mit szeretnél elérni. Kitűzzük a reális célt, majd útmutatásomnak megfelelően haladunk előre. Mindenképpen személyes kísérettel és útmutatással kezdünk, majd a kellő elsajátítás és begyakorlás után otthon vagy bárhol, egyedül végezheted a gyakorlatokat.

Az egyes szintek ugrásánál az újabb gyakorlatokat szintén betanítom, majd önállóan folytathatod, és így haladunk szépen előre. A siker záloga, hogy követed az útmutatásaimat – ebben az esetben az eredmény kézzel fogható lesz: az első hónap végén magad veszed észre a változást, a második-harmadikban a közvetlen környezeted, a negyedik-ötödik hónapban pedig mindenki számára nyilvánvalóvá válik, hogy sokkalta fittebb lettél! A változás mind közérzetedben, mind izomzatod tónusán, mind erőnlétedben tapasztalt fejlődésben fog megnyilvánulni.

Minimum 5-6, maximum 8-10 közös foglalkozásra lesz szükség, hogy elsajátítsd a legfontosabb tudnivalókat, melyeknek birtokában már magad veheted kézbe saját edzéseidet! Sopronban a KRESZ-park területén található kondiparkban vállalok saját testsúlyos edzésoktatást, ahogy az időjárás engedi.

Amit nem garantálok: két hónapon belül +10 kiló izomnövekedés, -15 kiló súlyfelesleg.smile

A szolgáltatás díja:

1 fő esetén: 4.000,- Ft/ alkalom. Egy óra időtartama 50 perc.